Dodatkowy zbiornik paliwa - temat wydzielony

Forum o kwestiach technicznych związanych z lataniem.
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 533
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Dodatkowy zbiornik paliwa - temat wydzielony

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Robert Olszak pisze: wt wrz 19, 2017 10:02 am Nie wiem tylko czy potrafiłbym się wyluzować nad tymi górami.
Nie dziwię się. Tam nawet w dolinach nie bardzo byłoby gdzie lądować... :)
Robert Olszak pisze: wt wrz 19, 2017 10:02 am Tankowanie w locie mam też opanowane, tylko trzeba pamiętać, żeby nie przelać. A zdarzyło mi się parę razy. :lol:
Co ciekawe ten system tankowania to fabryczne rozwiązanie. Identyczne zostało opracowane przez kolegów z UK i jest firmowane przez P&M.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Awatar użytkownika
Robert Olszak
Posty: 69
Rejestracja: pt lip 28, 2017 7:49 pm
Lokalizacja: Golędzinów/Wołów

Re: Zjawiskowy lot...

Post autor: Robert Olszak »

Ryszard Lewandowski pisze: wt wrz 19, 2017 5:03 pm Co ciekawe ten system tankowania to fabryczne rozwiązanie. Identyczne zostało opracowane przez kolegów z UK i jest firmowane przez P&M.
Ciekawe jak to wygląda w szczegółach. Może bym coś usprawnił u siebie. Z drugiej strony, czym prostsze tym lepsze.
Robert

SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 533
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Re: Zjawiskowy lot...

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Widziałem kiedyś opis techniczny i dokumentację z P&M tego rozwiązania. Chyba nawet mam to gdzieś w elektronicznym archiwum - może uda mi się odkopać. Proste, rozwiązanie z dodatkowym odpowietrznikiem.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 533
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Re: Zjawiskowy lot...

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Robert Olszak pisze: wt wrz 19, 2017 5:37 pm Ciekawe jak to wygląda w szczegółach. Może bym coś usprawnił u siebie. Z drugiej strony, czym prostsze tym lepsze.
No i znalazłem. Zerknij na ten dokument: http://lotnik.org/pliki/Tank Fitted Qui ... 2) (1).pdf
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Awatar użytkownika
Robert Olszak
Posty: 69
Rejestracja: pt lip 28, 2017 7:49 pm
Lokalizacja: Golędzinów/Wołów

Re: Zjawiskowy lot...

Post autor: Robert Olszak »

Rysiu, bardziej mi chodziło o zdjęcia jak to jest wykonane.
To jest ogólny schemat podłączenia. Tu raczej wiele możliwości nie ma.
Robert

SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 533
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Re: Zjawiskowy lot...

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Robert Olszak pisze: czw wrz 21, 2017 9:59 am Rysiu, bardziej mi chodziło o zdjęcia jak to jest wykonane.
Niestety zdjęć nie mam. Może przy okazji coś mi się uda...
Robert Olszak pisze: czw wrz 21, 2017 9:59 am To jest ogólny schemat podłączenia. Tu raczej wiele możliwości nie ma.
Pewnie tak. Dla mnie pewnym zaskoczeniem było miejsce wpięcia i dosyć skomplikowany sposób w jaki zorganizowane jest odpowietrzanie.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
ODPOWIEDZ