Zerknijcie na krótki film pokazujący symulację awarii silnika tuż po starcie. Chyba typowe, intuicyjne i jednocześnie błędne zachowanie...
Robicie sobie czasami takie ćwiczenia?
https://youtu.be/zAEAgFqkKoM
Trening odcięcia silnika tuż po starcie.
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 548
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Trening odcięcia silnika tuż po starcie.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.
Trening dobry, ale tylko dla tych którzy mają pas startowy przynajmniej 500 m., jeżeli startujesz i lądujesz na pasku 220-240 m. i za chwilę przeszkody, nie da rady ćwiczyć takiego manewru, ja podzielę się inną informacją, latając w Pińczowie, w 2016 sprawdzałem nowe skrzydło Stratus 15, minimalną prędkość, 60 km/h nic, 50 nic, 40 nic, 38 również spokój, próba odbyła się na 300 m, oczywiście byliśmy na wózku w dwie osoby, skrzydło nie przeciągało, nawet nie zadrżało, test-pogoda - mała wilgotność, duże ciśnienie, niebo bezchmurne, godz. 18,00, koniec lipca, pozdrawiam.
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 548
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.
Jak najbardziej. Jeżeli własny trawnik mamy krótszy - warto takie ćwiczenie przy okazji odwiedzenia dłuższego pasa. Co ważne - warto tez zwrócić uwagę na warunki atmosferyczne. Zupełnie inaczej skrzydło będzie się zachowywać przy +30°C i +15°C, z silniejszym wiatrem i bez.
Hm, czy na pewno prędkościomierz był sprawny? 38km/h w dwie osoby na P15. Producent musiałby się tu wypowiedzieć
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.
Wszystko było nowe więc nie było żadnej pomyłki, prędkościomierz sprawny na bank, wiem że takie sprawdzanie było nieodpowiedzialne, ale pasażer był wówczas bardzo zachwycony tym skrzydłem, nie nagrywałem wówczas kamerką z oczywistych powodów, takie latanie jest naganne, nie mam zamiaru powtarzać tego ,,wyczynu,, pozdrawiam.Ryszard Lewandowski pisze: ↑pt sie 18, 2017 6:21 amJak najbardziej. Jeżeli własny trawnik mamy krótszy - warto takie ćwiczenie przy okazji odwiedzenia dłuższego pasa. Co ważne - warto tez zwrócić uwagę na warunki atmosferyczne. Zupełnie inaczej skrzydło będzie się zachowywać przy +30°C i +15°C, z silniejszym wiatrem i bez.
Hm, czy na pewno prędkościomierz był sprawny? 38km/h w dwie osoby na P15. Producent musiałby się tu wypowiedzieć