Cześć
Czy w obecnych czasach wszędobylskiej elektroniki i GPS`ów stosujecie do planowania trasy kalkulatory mechaniczne typu np. E6B ?
Czy też wklepujecie punkty do LK8000 i hajda ....
Jaka jest obecna praktyka związana z lataniem na trasach?
Janusz
Kalkulator nawigacyjny - mieć albo nie mieć , oto jest pytanie.
- Robert Olszak
- Posty: 80
- Rejestracja: pt lip 28, 2017 7:49 pm
- Lokalizacja: Golędzinów/Wołów
Re: Kalkulator nawigacyjny - mieć albo nie mieć , oto jest pytanie.
Ja osobiście klepię w GPS-a, ale jakby co, to potrafię wyliczyć trasę i wiem jak posługiwać się kalkulatorem.
Robert
SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 565
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Kalkulator nawigacyjny - mieć albo nie mieć , oto jest pytanie.
Ja osobiście w 80% moich lotów stosuję podwójną technikę. To znaczy w LK8000 mam wszystkie punkty nawigacyjne, a na nakolanniku mapę z trasą i wyliczeniami. Szczerze mówiąc przed dłuższymi trasami nie wyobrażam sobie lotu bez wcześniejszych obliczeń. Chodzi o paliwo, zasięg itd. W excelu mam przygotowaną formatkę na całą trasę. W dzień przed wylotem wprowadzam tylko - aktualizuję - kierunek i siłę wiatru i sprawdzam osiągi, zasięg i wpisuję na mapę.
Bardzo lubię - i kilka razy w sezonie lecę w dłuższą trasę tylko z mapą z wyrysowaną i obliczoną trasą. Takie 150-200km tylko według mapy to świetna zabawa i doskonały trening - polecam.
Mam typowy E6B ale wykorzystuję go sporadycznie - przede wszystkim dlatego, że przy niższych prędkościach przelotowych ma stosunkowo niewielką dokładność. Odczyt z kalkulatora jest nieco uttudniony. Nie zmienia to faktu, że mam i umiem skorzystać
Bardzo lubię - i kilka razy w sezonie lecę w dłuższą trasę tylko z mapą z wyrysowaną i obliczoną trasą. Takie 150-200km tylko według mapy to świetna zabawa i doskonały trening - polecam.
Mam typowy E6B ale wykorzystuję go sporadycznie - przede wszystkim dlatego, że przy niższych prędkościach przelotowych ma stosunkowo niewielką dokładność. Odczyt z kalkulatora jest nieco uttudniony. Nie zmienia to faktu, że mam i umiem skorzystać
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17