Wydechy w 912.
: śr mar 20, 2024 11:32 am
Już mamy wiosnę (kalendarzową przynajmniej) więc za chwilę zaczniemy intensywnie latać. Chciałbym Was uczulić, żeby zarówno mechanicy wykonujący przeglądy główne jak i sami piloci w trakcie przeglądów przedlotowych - starannie oglądali wydechy w 912. Poniżej dwa zdjęcia wydechu, który ma wymiary elementów - zalecane przez Rotaxa. Czyli główne kolano przy cylindrach bliższych śmigłu jest bardzo długie. To powoduje powstanie dosyć dużej dźwigni i znaczących sił na samym kolanie. Dodatkowo sondy EGT są montowane właśnie na samych kolanach. Dodałem grafikę tłumika i strzałką zaznaczyłem miejsce narażone na uszkodzenia.
Te wydechy - zamontowane (niestety nie zrobiłem zdjęcia) miały prawie niewidoczne ryski, które trudno było ocenić - czy to włos, rysa czy pęknięcie. Podkreślam - prawie niewidoczne. Nie miałem pewności - na wszelki wypadek - odkręciłem kolana po obu stronach i w tym momencie - okazało się,... no właśnie to co na zdjęciach.
Pamiętajmy o przeglądach wydechów. Najczęściej podczas przeglądów motolotni i samolotów natrafiam właśnie na ich uszkodzenia. Nie zapominajmy też o smarowaniu przegubów! I to jest istotne szczególnie w 582 ale w 912 również - szczególnie w takiej konstrukcji tłumika.
Te wydechy - zamontowane (niestety nie zrobiłem zdjęcia) miały prawie niewidoczne ryski, które trudno było ocenić - czy to włos, rysa czy pęknięcie. Podkreślam - prawie niewidoczne. Nie miałem pewności - na wszelki wypadek - odkręciłem kolana po obu stronach i w tym momencie - okazało się,... no właśnie to co na zdjęciach.
Pamiętajmy o przeglądach wydechów. Najczęściej podczas przeglądów motolotni i samolotów natrafiam właśnie na ich uszkodzenia. Nie zapominajmy też o smarowaniu przegubów! I to jest istotne szczególnie w 582 ale w 912 również - szczególnie w takiej konstrukcji tłumika.