Chciałbym w przyszłym sezonie zmaterializować ten pomysł. Jestem po wstępnych analizach, planach, rysowania i obliczeniach. Poniżej garść założeń, danych, które już poczyniłem. Oczywiście wszelkie uwagi, sugestie i propozycje mile widziane. Jeżeli ktoś z Was będzie chciał polecieć ale coś mu nie będzie pasowało - spróbujemy się dostosować.
Założenia.
- na przelot rezerwuję sobie 7 dni przy czym trasa (obecnie) jest zaplanowana na 5 dni lotnych - te 2 dni to rezerwa na brak pogody,
- zakładam maksymalną niezależność - zakładam, że muszę być w całości samowystarczalny i niezależny od pomocy na punktach lądowania/nocowania,
- lot planowałem dla motolotni ale starałem się wybierać lądowiska, które z uwagi na podejście i długość pasa - będą mogły być użyte przez bardziej wymagające samoloty,
- nie planuję zapewnienia "rzutu kołowego", inaczej mówiąc wszystko co potrzebuję zabieram ze sobą,
- zakładam, że miejsca noclegu mogą się zmienić - dlatego namiot i osprzęt są wymagalne - zresztą z uwagi na brak możliwości hangarowania zakładam raczej nocleg w namiocie przy sprzęcie,
- każdy dzień składa się z dwóch segmentów lotów (Rano, Wieczór), a każdy segment z co najmniej jednego (z reguły 2-3) międzylądowań; pomiędzy segmentami - czyli mniej więcej w południe jest założony długi postój na odpoczynek oraz uzupełnienie paliwa,
- wyżywienie itd. - również organizuję we własnym zakresie - bez założonego wsparcia na ziemi.
- w kilku miejscach założyłem "dobrą wolę" właścicieli przestrzeni (np. MCTR, CTR) i uzyskanie zgody na przelot - może się okazać, że trasa będzie nieco dłuższa...
Link do mapy z planowaną trasą: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Każdy z elementów trasy jest oznaczony indeksem: Dx.y.z, gdzie:
- x - oznacza dzień przelotu,
- y - oznacza segment i może mieć wartość R - rano lub W - wieczór,
- z - oznacza numer odcinka lotu (leg) w danym segmencie.
Statystyka
- Długość całej trasy: 2205km (na pewno będzie nieco więcej),
- Liczba lądowań/lądowisk/odcinków: 25.
- Szacowany czas w powietrzu: 26h.
- Wymagane paliwo (przy 10L/h, 85km/h średnia przelotowa): 260L,
- Maksymalne wymagane paliwo na segment (z jednym międzylądowaniem): 69L.
- Maksymalna długość jednego odcinka: 158km.
- Maksymalna długość dziennego przelotu: 580km (dzień drugi).
- Maksymalna wymagana wysokość: 4000ft (1220m) - przelot nad R23 - Biebrzański Park Narodowy.
Zachęcam Was do przyłączenia się. Jeżeli macie też jakieś propozycje, uwagi widzicie inne możliwości - śmiało - tu wszystko można zmienić.