Jestem nowy na tym forum , mam pytanie do was .Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategorii UL 115 ?
Jeżeli tak, to podzielcie się informacją że istniejecie. Jeżeli ktoś zbudował taki aparat latający, to może podzieli się zdobytym doświadczeniem.
Jak udało się pogodzić masę 115 kg z bezpieczeństwem latania. Chodzi przede wszystkim o wytrzymałość płatowca.
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
-
- Posty: 1
- Rejestracja: pn kwie 22, 2024 5:58 am
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
Tak. W roznych zakatkach RP, oczywiscie jest napewno kilku, moze i kilkunastu takich fascynatow. Jesli pytasz o konstrukcje o sterowaniu 3-osiowym to jest np. motoszybowiec przebadany wytrzymalosciowo, mieszczacy sie w masie nawet 70kg.(sam, dawno temu, mialem fabryczny samolocik MicroStar, rowniez tyle samo wazacy o konstrukcji duralowo dakronowej). Mysle ze najwiecej rodzimych konstrukcji UL115 to seryjny wiatrakowiec "Nano" , nastepnie konstrukcje zudowane amatorsko z tzw."kit"-ow np. "FOX" i kilka nanomotolotni.
Klasa sprzetow latajacych o wadze 115 czy 120kg, rozwija sie na swiecie od kilkudziesieciu lat, wiec ta waga jest Twoim problemem. Puki co proponuje wyszukac i zagladac na fora anglojezyczne lub np. francuskie, tyczace nanolekkich konstrukcji amatorskich(na niektore fora aby sie zarejestroowac i dyskutowac, musisz najpierw zaprezentowac samodzielnie zbudowany aparat latajacy).
Wg. przykladow, ktore Ci podalem, raczej nie wiele jest calkowicie nowo opracowywanych platowcow. Gdzie mase 115kg "pogodzic" nalezy z bezpieczenstwem, statycznymi badaniami obciazeniowymi. Jesli nie znasz podstawowych zasad konstruktorskich, to proponuje zakup gotowych opracowan np. zestawu "kit" do samodzielnego poskladania.W realizacji takiego np. "Popkolot"-a(ktorego bez znajomosci kilku znaczacych niuansow nie polecam laikom), uzywa sie plata lotniowego o znanych juz parametrach obciazenia.
Pozdrawiam
Wiesiek
Klasa sprzetow latajacych o wadze 115 czy 120kg, rozwija sie na swiecie od kilkudziesieciu lat, wiec ta waga jest Twoim problemem. Puki co proponuje wyszukac i zagladac na fora anglojezyczne lub np. francuskie, tyczace nanolekkich konstrukcji amatorskich(na niektore fora aby sie zarejestroowac i dyskutowac, musisz najpierw zaprezentowac samodzielnie zbudowany aparat latajacy).
Wg. przykladow, ktore Ci podalem, raczej nie wiele jest calkowicie nowo opracowywanych platowcow. Gdzie mase 115kg "pogodzic" nalezy z bezpieczenstwem, statycznymi badaniami obciazeniowymi. Jesli nie znasz podstawowych zasad konstruktorskich, to proponuje zakup gotowych opracowan np. zestawu "kit" do samodzielnego poskladania.W realizacji takiego np. "Popkolot"-a(ktorego bez znajomosci kilku znaczacych niuansow nie polecam laikom), uzywa sie plata lotniowego o znanych juz parametrach obciazenia.
Pozdrawiam
Wiesiek
Ostatnio zmieniony czw lip 04, 2024 7:27 pm przez Fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
W Warszawie jest samolot wykonany przez Michała Przesmyckiego . Załączone zdjęcia są z przed kilku lat ,więc zapewne prace się posunęły doprzodu .
Janusz
Janusz
- Załączniki
-
- Tył.JPG (83.21 KiB) Przejrzano 3968 razy
-
- profil.JPG (104.98 KiB) Przejrzano 3968 razy
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
Bezogonowy motoszybowiec Bogdana,
Skrzydla BKB1 ,w wersji swobodnej (FREEWING)
Silnik MOTOROMA 26 HP,
Rowniez wersja z CR Propellers.
Skrzydla BKB1 ,w wersji swobodnej (FREEWING)
Silnik MOTOROMA 26 HP,
Rowniez wersja z CR Propellers.
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
Jeśli zdrowie pozwoli,
przywieziemy z Sędziszowa na Dzwiniacz...
przywieziemy z Sędziszowa na Dzwiniacz...
Re: Czy w Polsce są jacyś fascynaci kategori UL 115
Witam fascynatów UL 115. Kilka lat temu widziałem u Bogdana budowany motoszybowiec z usterzeniem Rudlickiego. Może ktoś wie jaki jest stan budowy tego motoszybowca na dzień dzisiejszy?. Pozdrawiam Wacek.