Wiele się mówi o podgrzewaniu gaźników w silnikach chłodzonych cieczą.
A jak ma się sprawa zamarzania gaźników w silnikach chłodzonych powietrzem?  Np. w 447, 503 lub hirth?
Nie ma takiego problemu, czy jest on trudniejszy do rozwiązania?
			
			
									
						
										
						Gaźniki w 447, 503, hirth
- Marek Siekirka
 - Posty: 47
 - Rejestracja: ndz lip 23, 2017 1:06 pm
 - Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
 - Kontakt:
 
- Ryszard Lewandowski
 - Site Admin
 - Posty: 585
 - Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
 - Lokalizacja: Warszawa, EPNC
 - Kontakt:
 
Re: Gaźniki w 447, 503, hirth
Kiedyś widziałem podgrzewy elektryczne. Niestety ich działanie nie do końca (według użytkownika) było prawidłowe. Przede wszystkim - mają bardzo duże zapotrzebowanie na prąd, co w niektórych instalacjach sprawiało problem. Daaaawno już nie widziałem takich rozwiązań w sprzedaży.
Alternatywą są różnego rodzaju AirBoxy - z tym, że tu należy liczyć się z nieco bardziej wyczuwalnym spadkiem mocy.
			
			
									
						
							Alternatywą są różnego rodzaju AirBoxy - z tym, że tu należy liczyć się z nieco bardziej wyczuwalnym spadkiem mocy.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
			
						Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
- Robert Olszak
 - Posty: 81
 - Rejestracja: pt lip 28, 2017 7:49 pm
 - Lokalizacja: Golędzinów/Wołów
 
Re: Gaźniki w 447, 503, hirth
Gaźniki tak samo przymarzają w silnikach chłodzonych cieczą, jak i powietrzem. Nie ma znaczenia. 
Do niedawna miałem elektryczny podgrzew w starej motolotni na R447. Pobór prądu ok. 5A.
Minusem podgrzewów elektrycznych jest ich mała skuteczność. W silnikach chłodzonych powietrzem nie ma zbyt wiele możliwości rozwiązania tego problemu.

			
			
									
						
							Do niedawna miałem elektryczny podgrzew w starej motolotni na R447. Pobór prądu ok. 5A.
Minusem podgrzewów elektrycznych jest ich mała skuteczność. W silnikach chłodzonych powietrzem nie ma zbyt wiele możliwości rozwiązania tego problemu.

Robert
SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
			
						SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
Re: Gaźniki w 447, 503, hirth
Witam wszystkich
Jestem nowy na tym forum w związku z nie działąjącą lotniczą,chociaż od dawna tu zaglądam
Co do podgrzewu to właśnie mam ten podgrzew w r503 po Robercie
Sprawdzałem w kiepskiej pogodzie.. niska podstawa duża wilgotność
Na gazniku nie było szronu ani nawet wilgoci, wczesniej latałem na garbusie no i w lepszej pogodzie dolot robił się biały razem z gaznikiem
Tak że w miarę to działa, ale grzeję gaznik już na ziemi.Po kilku minutach podgrzew jest gorący.Połączenie z gaznikiem mam na paście termoprzewodzącej.
To kawałek aluminium z zamontowaną grzałką od spodu, myślę że do skopiowania, kwestia doboru grzałki
Pobór prądu jak pamiętam 6A moc 70 kilka watt
Pozdrawiam Paweł
			
			
									
						
										
						Jestem nowy na tym forum w związku z nie działąjącą lotniczą,chociaż od dawna tu zaglądam
Co do podgrzewu to właśnie mam ten podgrzew w r503 po Robercie
Sprawdzałem w kiepskiej pogodzie.. niska podstawa duża wilgotność
Na gazniku nie było szronu ani nawet wilgoci, wczesniej latałem na garbusie no i w lepszej pogodzie dolot robił się biały razem z gaznikiem
Tak że w miarę to działa, ale grzeję gaznik już na ziemi.Po kilku minutach podgrzew jest gorący.Połączenie z gaznikiem mam na paście termoprzewodzącej.
To kawałek aluminium z zamontowaną grzałką od spodu, myślę że do skopiowania, kwestia doboru grzałki
Pobór prądu jak pamiętam 6A moc 70 kilka watt
Pozdrawiam Paweł